Çizgi Roman Çılgınlığı

Yılın ilk yazısından merhabalar herkese,
Temennim geride kalan yıllardan daha güzel geçsin demek olacak sanırım, en azından kendi beklentim bu yönde.
Kısa zaman içerisinde 2000 bin okuyucuya ulaşmanın mutluluğunu yaşıyorum, milyonların derdinde olsaydım bu mecrada olmazdım zira, ulaşabildiğim herkese sevgilerimi iletiyorum.

Yazılarımdan gördüğünüz üzere kültür dedik sanat dedik ama bir alanda yoğunlaşmadım.
Daha var bana kalırsa  “işte buraya ağırlık vereceğim” dememe, bu sebeple farklı konulardan havuzumuzu doldurmaya devam edeceğim bir süre daha.

Gelelim bu yazımızın konusuna;

Çizgi Romanlar.

Evet şimdi şöyle bir dipnot bırakalım buraya
Konuyla yakından uzaktan alakam yok.

Bu değil ki hiçbir şey bilmiyorum, bu yazının ulaşabileceği bu alanda ki uzmanlaşmış arkadaşlara komik gelmesin ibarelerim diye söylüyorum.

Bir süredir aklımdaydı çizgi roman okumaya başlamak.

Bazen bu evren size de dar gelmiyor mu ? 

Bana baya dar geliyor çoğu zaman.
İzlediğimiz bir dizi, film bile yeni insanlar katıyor hayatımıza, onların gözünden bakıyoruz ve hissediyoruz bazen.

Dizi ve filmden evvel kitap demediğime bakmayın, orası bambaşka bir dünya. Bakmaktan öte yaşıyorsunuz bir nevi. O yüzden basit bir şekilde indirgemedim.

Dedim ya evren dar gelmiyor mu diye, işte bir karakter düşünün sonsuz evrenler içinde sürüklensin.

Bunu çizgi romanlardan daha iyi ne verebilir ki ?

Bunun içinde kurulu olması beni en çok cezbeden kısmı elbette.

İkinci noktasıysa koleksiyon merakım. Seviyorum onu bunu toplamayı,

Star Wars bu konuda öne sürebileceğim tek öge ama. Gönül ister duvarları dolduralım, ama tabi ucuz şeyler değil koleksiyon olayı.

Ama aslında ucuz yollarından biri de çizgi romanlar.

Cilt olayına girmezseniz öyle yani.

Neyse konuyu yine dağıtıyor gibi olduğumu fark etmişken asıl meseleye geri dönelim, evrenler.
Nereden başlayacağım diyorsunuz böyle bir adımı atarken
 -daha doğrusu atamazken-

Sorunun cevabını bulacağım diye ne videolar, ne yazılar okudum. Cevabı basit aslında;

Başla bir yerden!

Evet alıp başlayacaksınız kendi zevkinize göre, süper kahramanlardan hoşlanmıyorsanız daha rasyonel konulardan gidebilirsiniz mesela.
Var bir sürü alternatif dışarıdan bakılınca baya kayboluyorsunuz sanki.

Benim tavsiyem internet üzerinden pdf formatında ilk önce indirmeniz bir eseri.

Bir bakın bakalım arada elektrik var mı, şaka yapıyor gibi gelebilir bu lafım ama öyle.

Bazı çizimler hoşunuza gitmeyebilir, bazıları ise mükemmel çizimlere rağmen size hitap etmeyen bir hikayeye ait olabilir.
Böyle bir deneme yapın, kendi zevklerinizi keşfettikten sonra Marvel veya DC mensubu bir karakter üzerinden gidebilirsiniz örneğin.
Öyle ya da böyle aşinalığınız vardır sonuçta.

Ben internetten okuduklarımın ardından artık elimde görmek istedim çizgi romanları,
İnternette çok fazla alternatif var, sipariş vermek için.
D&R veya Idefix gibi siteler haricinde doğrudan çizgi roman üzerine olan sitelerde var.

Ben bekleyemedim gittim çizgi roman dükkanından aldım, zaten sahaflara karşı ayrı bir sevgim varken çizgi roman dükkanı bambaşka bir tat verdi bana.

Marvel ve DC çekişmesine hiç girmeden ikisinden de birer cilt aldım.

Marvel için The Superior Spiderman

DC içinse The Flash

İle başlamış oldum bu sürece, aylar yıllar sonra nasıl kafayı sıyıracağımın sinyali olarak bu yazıyı buraya bırakmak istedim.

Benim gibi çizgi romana başlama isteği duyanlar içinse bir tavsiye yazısı olsun hem dedim.

Detaylı incelemeler yapacağım ileride,


Sırada ki hedeflerim Watchmen, Justice League ve Preacher 
olacak.

Ama tavsiyelerinizi almak isterim elbette.

Sonraki yazımda görüşmek üzere.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sırp Rakısı / Rakija

Chuck Palahniuk / Gösteri Peygamberi Kitap İncelemesi

Kim bu Dimash ?