Black Panther Film Eleştirisi


Uzunca bir zamandır yazmayı yine ihmal etmiştim,
Buna güzel bir konu ile son vermeye karar verdim.

Loving Vincent filmiyle ilgili yazmak istediğim sayfalarca şey olmasına rağmen çokta abartmadan sizler için bir yazı yazmıştım, ülkemizin sinema anlayışıyla yakından uzaktan bir bağlantısı olmamasına rağmen alınan okunma sayısı ve olumlu dönüşlerden sonra sebepsiz bir mutlulukla baş başa bırakmıştınız beni.

Buradan da ilginiz için teşekkürlerimi bir kez daha ileterekten yeni konumuza giriş yapıyorum.

Kendimle ilgili memnun olduğum gelişmelerden birisi sinemaya haftada birkaç gün gitme alışkanlığımı yeniden kazanmış olmam, bunun getirisini kelimelere dökecek olmak ise buralarda daha çok boy göstereceğim anlamına geliyor bir noktada.

Süper Kahraman filmleriyle aranız nasıldır ?

Belki delicesine hayran olduğunuz bir iki karakter vardır, belki de tam tersi olabildiğine uzaksınızdır bu alandan.

Yapımlara ayrılan bütçelerin, kullanılan tekniklerin zenginleşmesine rağmen kalitede fark edilebilir bir düşüş olduğunu inkar etmek çılgınlık olsa gerek.

En azından kendi görüşüm böyle, çünkü beni asıl etkileyen detaylar inanılmaz efektler ya da ekranın en parlak yüzlerini görmek değildir;

Hikayedir.

Filme ayırdığım iki saat içerisinde insanı büyüleyen görüntülere tanıklık etmeyi elbette isterim, ancak hikayenin altı boşsa film de bir o kadar boştur benim için.

Yukarıda bahsetmiş olduğum süper kahraman filmlerine karşı olan ilgi konusuna gelecek olursak sevdiklerim de var tabiri caizse şişirilmiş olduklarını düşündüklerim de.

Ancak bu sefer hem hikaye hem de görsellik bakımından beni tatmin eden bir filmi sizlere aktaracağım.

Filmin adı Black Panther.

Aslına bakarsanız bu konuyu daha önce yazarak henüz izlemeyen arkadaşlara bir rehberlik yapmayı dilerdim, ancak önceliğim olan başka filmlerden dolayı sırayı bir türlü bu filme getirememiştim.

Bu filmde beni en çok etkileyen detay neydi diye sorarsanız, Amerika’dan binlerce km uzakta olmasıydı diyebilirim.

Evet bir Hollywood yapımı için bu ifadeyi bir ayrıcalık gibi kullanmam garip kaçmış olabilir, ama haksız olduğumu düşünmüyorum. Gerçekten siz sıkılmadınız bu durumdan ?

Filmin müziklerinden ele alınan kültür tamamen Atlas Okyanusunun diğer yakasından geliyor.

Afrika’dan.

Afrikalıların konuştuğu İngilizce’yi işitmek bana her zaman keyif verir, bu bile güzel bir değer katmış bana kalırsa.

Bunun gibi artıları önceden belirtmek istedim ki bahsedeceğim karakter ve olayları kafanızda canlandırırken Times Meydanı’nı düşünürek değil Afrika’yı düşünerek okuyun.

Afrika demişken ülkenin adını zikretmemek olmaz, filmde ki ülkenin adı Wakanda.

Haritalarda boşuna aramayın ancak bulamayacaksınız. Tıpkı Batman’in Gotham, Superman’in Metropolis’i gibi.

Peki kahramanımıza yani Black Panther’e gelirsek gücünün kaynağı nereden geliyor ?

Tabi ki panterin ısırmasıyla bu hale gelmiyor.

Gücünün kaynağı uzaydan düşen bir meteordan geliyor. Daha doğrusu bu meteor ile yeryüzüne ulaşan bir element ile.

Bu elementin adı Vibranium.

Tüm coğrafya bu elementin sağladığı güç ile tek bir kralda birleşiyor, tabi bu noktada Panter Tanrı olan Bast’ın da görevini es geçmemek gerek.

Böylelikle ilk Black Panther söz konusu kral oluyor, ve nesilden nesile bu günlere gelene kadar Wakandalılar Vibranium’un sağladığı gücü teknolojiye kullanarak başlı başına Afrika’nın ortasında bir Atlantis’e dönüşüyorlar.

Aslında çok detay vermişim gibi gelmesin, filmin sadece ilk 5 dakikadan az süresinde bu giriş sizlere sunuluyor.

Veyahut ülkemizde yasaklı olan Wikipedia’dan da destek alabilirsiniz. Bilgiye ulaşmada engeller tanımamak gerek ne de olsa.

Her neyse konumuza dönecek olursak, dünyanın en gelişmiş teknolojisine sahip ancak dünya’dan bu gücü saklı tutan ve üçüncü dünya ülkesi imajını sürdüren bir Wakanda ve yeni kralını izliyoruz filmde.

Daha doğrusu yeni Black Panther’i. 

Bir panterin sahip olduğu özellikleri yüksek teknoloji ve dünyanın en güçlü elementiyle harmanlayın;

İşte karakterimizin gücünün kaynağı.

Bu sırada güzel kültürel ögeler ve bana kalırsa haklı isyanlarda görüyoruz.

Zaman zaman ırkçılığı, zaman zamansa Amerika’nın dış politikasına yönelik bazı detayları.

Hatta günümüzde ki Afrika’nın mevcut sorunlarını.

Tüm bu kaynakların doğru kullanılması ile sizleri hiç sıkmayacak güzel bir giriş filmi ortaya çıkmış.

Daha fazla detaya inmeyeceğim çünkü bundan daha fazlası spoiler olacaktır.

Yönetmen koltuğunda Ryan Coogler’ın oturduğu bu film solo Marvel filmleri içerisinde bana kalırsa açık ara ön sıralarda anılması gereken bir yapım.

Black Panther rolünde gördüğümüz Chadwick Boseman ve oyuncu kadrosunda ki diğer isimlerden başta Lupita Nyong’o, Micheal B. Jordan ve Florence Kasumba gayet karakterlerine yakışan güzel oyunculuklar sergilemişler.


Her zaman ki gibi sizler için fragmanı buraya bırakıyorum, umarım anlattıklarım ile fragman örtüşür ve zaman ayırıp bu filmi izlersiniz.





Yakın zamanda yayınlayacağım yeni film eleştirilerinde görüşmek üzere.






Yorumlar

  1. İzleyeceğim dediğim filmlerden bu film Marvel filmlerine bayılırım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yorumunuz için ben teşekkür ederim. Şimdiden iyi seyirler diliyorum. :)

      Sil
  2. Pek süper kahraman filmi seyretmem. Geçenlerde kafama esip sinemaya gitmiştim ve izlenebilir bir Black Panther filmi vardı ve ben de seyrettim. Oldukça memnun kaldım, işlediği konu ve senaryosu oldukça güzel. Marvel'e farklı bir bakış açısı kattığını söylemek mümkün. Belki de Dünya'mızın herhangi yerinde buna benzer teknolojiyi saklayan bir topluluk vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. Yazıda değindiğim gibi, standart bir Marvel filminin ötesinde olmuş, sanıyorum ki Afrika faktörü en büyük etken. İzlemediyseniz Dr.Strange de diğer yapımlara kıyasla farklı bir filmdir. :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Dr Strange izlemek istediğim fakat bir türlü izlemeye koyulamadığım bir film. Kesinlikle izleyeceğim. Zaten Benedict Cumberbatch gibi beğendiğim bir oyuncu var. Aslında kafamda tüm Marvel filmlerini tek tek izlemek var. Çıkacak Avengers filminin hikayesini anlayabilmek için tabii ki.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sırp Rakısı / Rakija

Chuck Palahniuk / Gösteri Peygamberi Kitap İncelemesi

Kim bu Dimash ?